amına koymak

1
Mayıs 27 düzenlendi kategorisi Kavramlar
Her cümleyi amk yazarak bitiren bir nesil yetişiyor peki nedir amina koymak? Evet burada yine "amina koyarak" kadını aşağılama kültürü kendini gösteriyor. Amina koydunuz ve üstün olduğunuzu gosterdiniz.Evet evet onu da siktiniz ve ne kadar güçlü ,değerli olduğunuzu bir kere daha hatirlattiniz.Ustunlugunuzu sike sike kabul ettirdiniz. Beni en çok hayrete düşüren şey de "amk" kelimesini kadınların da çok fazla kullanmasi. Bazı ılımlı kişilere göre kelimenin abartılacak bir yanı yokmus.Şahsen ben kelimenin abartılacak bir yanı olduğunu savunuyorum.
Etiketlendi:
«1

Yorumlar

  • 5
    Bir kişi ne kadar fazla küfür ediyorsa ( cinsiyetçi olup olmaması fark etmez ) bu şiddet eğilimi olduğunun göstergesidir. Miguel de Unomuno nun Sis kitabında dediği gibi " Yalan söylemek toplumsal bir durumdur ". Yani şiddet, genelde cinsiyetçi küfür edilmesi bir toplumun cinselliği bir şiddet unsuru olarak kullanmasıdır. Zizek -sapığın ideoloji rehberi n de- "şiddet, yalnızca şiddet demek değildir. Şiddet hangi ideoloji de hangi düşüncede ve hangi yoğunlukta olursa olsun o kompleks içinde bir çıkmazın bir açmazın da ifadesidir " der
    Yani ortada cinsel bir açmaz olduğunun göstergesidir bu cinselliği bir şiddet unsuru olarak kullanmak.

    Freud "cinsiyet üzerine " kitabında kişinin cinselliği şiddetle bağdaştırması ufak yaşta aile tarafından gerçekleştirdiğini ifade eder. ( tabi uzatıyor da temel olarak bu )
    Adler " Cinsellik sorunu toplumsal bir fenomendir " der.

    Hangi açıdan bakarsak bakalım; çağın, idollerin, idelerin, olmayan cinsel eğitimin, kişileri inter-subjektif düzlemde bu tarz konuşma ve düşünme biçimlerine ittiğini görürüz.

    Gelelim küfüre...

    Kadının cinsel organı edilgin ve şiddet uygulanan, erkeğinkiyse şiddet uygulayan ve bu yüzden galip gelen bir misyona bürünür küfürlerde. Fakat bu kadının toplumsal edigin rolünü de ifade eder aslında. Edilgin rol baş kaldıramayan, arabasının kapısının açılması gereken, tonla makyaj malzemesi taşıyan ve bırak kendini korumayı koşmayı bile o kıyafetlerle beceremeyecek olan salt bir katlı bahçe gülüdür. Fakat katlı bahçe gülleri asla meyve vermezler. ( Toplum da zaten meyve vermesini istemez )
    Yani dil devrimi olabilmesi için küfürün uyarıcı bir tavrı, bir işlevselliği olmaması gerek. (Dil çağa göre evrimleşen bir aygıttır çünkü)
    Bu şiddet içeren ve sadece temelde kadını referans alarak kullanılan küfürlerin ortadan kalkabilmesi için kadının toplumsal rolünü kesinkes değiştirmek gerekir...

    Kimse, " cinsiyetçi küfür etmeliyim çünkü ben kadın düşmanıyım " demez. Toplum aklı rastonel işlemez.
    Toplum kadının analigini yüceltir fakat ne erkek gibi her ortama girip çıkmasını ne siyasetle felsefeyle edebiyatla ilgilenmesini ne yaşam tecrübesi olmasını bekler. Kadını 2. Sınıf olarak görur. Peki bu kadar cahil ve 2. Sınıf varlık olan kadın bir çocuğa nasıl sağlıklı bir analık yapar. Böyle bir varlığın eline çocuk vermek düpedüz cinayettir der simone de beauvoir

    Toplum bu tarz çelişkilerle yaşar. Hem analigi yüceltir hemde ona yönelik küfürleri dilinden düşürmez.

    Toplum zihniyeti böyle işler
  • 4
    feminist olduğunu öne süren tanıdıklarımın dahi kullandığı bu "amk". kullanmayı bırakmak, hiç değilse sikmek/sokmak içermeyen başka bir alternatif bulmak yerine "ne var alışkanlık yea" diyerek kullanmaya inatla devam ediyorlar. cidden sinir bozucu.
    bence en mantıklısı etrafındaki herkesi yavaş yavaş bunu kullanmamaya alıştırmak. hepimiz 5 10 kişiyi toparlasak alır yürür.
    bkz:düz mantık
  • 0
    tecavüz kültürü, sorsan o anlamda kullanmazlar ama dillerinden de düşürmezler.
  • 0
    Tek bir kişi daha derse elimin tersiyle ağzının ortasına vurmayı düşünüyorum. Bi de kadınlar kullanıyor ya "ayy bu salak ortamda daha fazla kalamayacağım" moduna giriyorum.
    Tek bir kez daha duyarsam kendimi tutamayıp delice şeyler yapabilirim.
    Sınıra geldim çünkü.
    Bir de birbirlerine orospu diyen kadınlarımız yetişti. Kendilerini bu kelimelerle aşağılamaya çalışıyorlar ama tatlım orospu nedir bilir misin? Demek istiyorum artık.
    Başta kadın kendini aşağılar, küçük düşürür. Buna artık yürekten inanıyorum.
    Şuanki derdim erkekleri eğitmek değil kadınların aklını başına getirmek. Daha kadınlar anlamadan bir erkeğe neyi nasıl anlatabiliriz ki?
  • -2
    Seks kötü kadın da seksle aşağılanir derseniz küfürdür. Yoksa teklif hatta ikram olarak bile algilanabilir. Bakış açısı ile ilgili. Mesela kötü şeyler için de sik gibi derler. İyi mi kötü mü? Aynı şekilde "sksen yapmam" ifadesi de benzer bakış açısı ürünü rüşvet mi tehdit mi?

    Örnekler cogaltilabilir. Temel bakış açısı seks asagilayicidir

  • 3
    Ocak 31 düzenlendi
    Bir önceki yorum: "Temel bakış açısı seks asagilayicidir" (morcadisirine)
    Kesinlikle katilmiyorum.
    Seks erkek icin assagilayici degildir, seks yapan erkekler yuceltilirken kadinlara tabudur (yapmasi gereken).

    Erkek kadini siker, erkek kadinin amina koyar.
    Kadin erkegi sikemez, kadin erkegin sikine koyamaz.
    Bukadar net bukadar basit.
    Kadin erkege kufur etse bile amina koyayim der buda bu igrenc ve (kadina karsi) assagiliyici ayrimciligin nekadar sindirilmis oldugunun kanitidir.

    "Sikesen yapmam"= zorlasan/öldursen yapmam denilecek yerde kullanilan bir kufurdur, ne bir rusvet ne bir tekliftir.

    Bir turk kufurunu sadece turk kulturu ile anlayabilirsin. Farkli bakis acisi arayisi icinde olman anlamsiz.
  • 0
    Aşağılayıcı bir küfürdür. Erkeklerin "penis" takıntısının ve penisleriyle düşünmelerinin sonucudur. "seks aşağılayıcıdır" demiyor kimse burada... Ama bu küfürler aşağılayıcıdır. Çünkü erkek cinsel organının kadının cinsel organından üstün olduğunu göstermek maksatlı kullanır bu küfrü... Kadınları üzerlerinde bir şeyler yapılabilecek, ruhsuz bir oyuncak gibi gösterir. Güya tecavüze karşı olan kişiler de bence böyle sözleri kullanarak tecavüzcü potansiyeli olduklarını ve cinsiyetçi olduklarının mesajını verirler... Kadını kadının organı üzerinden aşağılarlar. ozneka'nın yorumlarına aynen katılıyorum bu konuda... ta
  • 1
    Bu kelimeyi veya herhangi bir küfrü cümle içerisinde kullanan insanı önce yanımda kullanmaması konusunda uyarırım aldırmazsa iletişimi azaltırım ve sebebini açıklarım. Devam ederse hayatımdan uzaklaştırırım. Böyle tepkiler koymadıkça bunlar mikrop gibi yayılmaya devam ediyor. Eklemeliyim ki bu tepkiler sonucu düşünüp fark edip bundan vazgeçmeye çalışan insanlar da denk geliyor. Ama tepki yoksa değişim de yok. Neden toplum baskı ve dışlamayla tabuları canlı tutarken biz neden kötü olanı dışlayıp aynı mekanizmayı iyi ve güzel için kullanmıyoruz?
Yorum yapmak içinOturum Açın yada Kayıt Olun .